nlangs kwam ik in bezit van het boek Pricing Power. Ik was positief verrast en wil dan ook niet nalaten om je hierop te wijzen. Want een betere prijs leidt meteen tot meer winst. En Pricing power helpt daarbij.
De prijs is niet hét belangrijkste onderdeel van je offerte, maar wel belangrijk. En dan vooral voor jou zelf. De klant is namelijk graag bereid jouw prijs te betalen, als je er ook de juiste waarde voor levert. Daarom publiceren we ook met enige regelmaat tips over ‘prijzen en tarieven’. En daarom dit keer een recensie over het boek Pricing power.
Ik ben altijd kritisch over ‘managementboeken’. Vaak lees je alleen over wat er allemaal anders moet en ontbreekt de ‘hoe’. Praktisch uitleg over ‘hoe’ je dat dan moet aanpakken. Bij Pricing Power krijgt je voldoende uitleg. Geschreven in leesbare taal.
Pricing power is het een boek dat pricing simpel, praktisch en direct toepasbaar maakt.
Het boek is in slimme mootjes, hoofstukken, gehakt. Elk hoofdstuk sluit mooi af met een samenvatting. Persoonlijk lees ik dergelijke boeken niet van a tot z. Oftewel: ik pak het boek vast en begin met bladeren. Tijdens het bladeren in Pricing power valt mijn oog snel op pakkende tips. Vaak herkenbaar aan de gebiedende wijs: doe sus en zo. Dat verleidt tot lezen en de makkelijk leesbare zinnen leiden weer tot verder lezen. Dan wil ik weten hoe het boek is opgebouwd en zoek de inhoudsopgave op. En wat doe ik? Ik begin het te lezen… van a tot z.
Na twee hoofdstukken over het belang van een juiste prijs hanteren, focust de auteur Joris Smits, al snel op allerlei pricingtechnieken die je kunt toepassen. De praktijk dus.
De subtitel ‘De Praktische gids om van je bedrijf een winstmachine te maken’ misstaat dit boek zeker niet.
Pricing power bevat voor iedereen wel pricingtips. Voor kleine en grote ondernemingen in elke sector. Heb jij al eens ooit nagedacht om staffelprijzen te gebruiken, prijzen te bundelen, of om dynamisch te prijzen? En heb je al eens nagedacht hoe je de prijs in je webshop het beste kunt communiceren? Pricing power geeft er antwoord op. Soms enigszins kort door de bocht (hoofdstuk 10), maar je wordt dan wel aangezet om er over na te denken en actie te nemen.
Een aantal zaken zal je helpen om voor zélf na te denken over de prijzen die hanteert, om een ander prijsbeleid te overwegen én om het ook waar te gaan maken.
Pricing power is een makkelijk leesbaar boek met tips en ideeën voor élke onderneming.
Nu verkrijgbaar bij Managementboek € 29,99