Offerte maken. Een klant heeft jou én enkele concurrenten een offerte gevraagd. Hoe maak je een offerte die visueel opvalt tussen al die andere? Eentje die als bijzonder overkomt en door de klant in ieder geval even apart wordt gelegd …
Een automatische offerte lijkt goed mogelijk. De techniek staat tenslotte voor niets. Je laat een potentiële klant enkele vragen invullen op je website en de offerte wordt automatisch verstuurd. Goed plan! Of toch niet?
Diverse onderzoeken tonen aan dat er allerlei factoren zijn die de prijsperceptie bij uw klant bepalen. Uit die onderzoeken blijkt ook hoe u die perceptie positief kunt beïnvloeden en zo de omzet kunt laten toenemen.
Overdag heeft u een fantastisch verzorgde etalage. Na sluitingstijd verbergt u die achter een metalen rolluik … Herkenbaar? Maak dan van uw rolluik een reclamebord!
De praktijk: je begint met het afsluiten van de order en dan blijkt dat de klant nog twijfelt. Maar al te vaak loopt het zo. Voorkom teleurstellingen en sluit af in twee stappen.