Reclame maken betekent niet altijd dat u klanten wilt vinden of direct probeert iets te verkopen. U kunt ook reclame maken om klanten te binden. Dat doet u door uw klanten een aardigheidje te bieden. Stuur bijvoorbeeld een (ansicht)-kaart op speciale dagen. Iedereen vindt het leuk ansichtkaarten te ontvangen, zeker als deze persoonlijk zijn.
Denk aan allerlei speciale dagen, zolang u er de klant maar mee aanspreekt. Bijvoorbeeld:
Het kan een kaart uit de winkel zijn, maar het kan ook een speciaal voor uw bedrijf opgemaakte kaart zijn. Misschien met een speciale verjaardagsaanbieding?
Kopen of drukken. Uiteraard kunt u gewoon losse ansichtkaarten kopen. Als u grotere aantallen wilt, kunt u ze ook speciaal voor u laten maken. Er zijn bedrijven die zich in ansichtkaarten specialiseren en orders samenvoegen, waardoor het drukwerk goedkoper wordt. U heeft dan bijvoorbeeld al 1.000 kaarten voor minder dan € 200 en voor een klein bedrag meer worden deze voor u persoonlijk ontworpen. Leveranciers vindt u makkelijk via Google. TIP. Er zijn ook allerlei online kaartdiensten. U kunt achter uw pc een kaart ontwerpen, tekst toevoegen en naar enkele of meerdere geadresseerden laten sturen. Voor de prijs hoeft u het niet te laten: tot ca.€ 2 per stuk (incl. portokosten). U kunt bijvoorbeeld terecht bij:
Uiteraard kunt u ook e-cards sturen; ansichtkaarten per e-mail. Voordeel hiervan is dat u vaak al enkele maanden vooruit kaarten kunt klaarzetten. Zo hoeft u bijvoorbeeld slechts één keer per twee maanden alle kaarten op te maken, waarna ze automatisch worden verstuurd op de dag die u aangeeft. Bovendien zijn deze kaarten meestal gratis. Er bestaan tientallen websites die u deze dienst aanbieden.
U vindt ze door te Googlen op 'e-card'. De vragen die u zich moet stellen zijn:
Nog 5 Ideeën om op te vallen met mailings
Zolals gezegd kunt u een kaart sturen bij verhuizing, feestdagen of voor de vakantieperiode. Een bedrijf stuurde zelfs een kaart met een trage schildpad op de voorkant. En op de achterkant stond iets in de zin van: "Waarschijnlijk is de betaling van factuurnr. 111 aan uw aandacht ontsnapt. Wilt u dit a.u.b. vóór .......... in orde maken?".
Uw mogelijkheden hangen af van wat u van de klant weet (zoals het adres, de basis). Daar kunt u uiteraard naar vragen. Vertel dat u uw klant af en toe wilt verrassen en velen geven hun gegevens graag aan u.