Vooral in deze arbeidsmarkt waarin het moeilijk is om aan mensen te komen, willen werkgevers iets extra’s voor hun personeel. In de hoop dat ze loyaal blijven en niet vertrekken voor een paar euro extra in de maand. En vooral als het henzelf niets kost en het wel een voordeeltje voor hun werknemers oplevert. Hierin schuilt de kracht van deze verkoopactie. U laat een objectieve werkgever uw bedrijf en uw producten of diensten aan zijn werknemers aanbevelen. Dat gebeurt niet zomaar. Daar moet u wel voor doen.
U zult ondernemingen met uw idee moeten benaderen. En dat hoeft helemaal niet alleen bij bedrijven; u kunt ook de gezondheidszorg of het onderwijs benaderen. De Radboud Universiteit heeft zelfs een speciale folder met aanbiedingen van leveranciers.
Bij grote bedrijven of instellingen zult u vaak de personeelsvereniging moeten benaderen. Bij kleinere de ondernemer, directeur of de HR-afdeling. Sommige personeelsverenigingen hebben zich zelfs georganiseerd, zoals de Federatie van West-Nederlandse Personeelsverenigingen.
Er zijn allerlei verkoopacties mogelijk. Winkeliers kunnen aanbiedingen voor personeelsverenigingen bedenken, maar wat dacht u van bijvoorbeeld een praktijk voor fysiotherapie? Ook de horeca en de culturele sector bieden hun diensten aan…