Felix heeft ooit een zeer opvallende en daardoor goed scorende mailing bedacht. De kattenvoerfabrikant schreef niet het baasje aan, maar de kat zelf. Hele ‘gesprekken’ werden er gevoerd met Poekies, Snuitjes en Tijgertjes. Over hoe goed het baasje was, over de katten van de buren en of de kattenmand nog wel zacht genoeg was. Door het dier aan te spreken, deed Felix het anders dan anderen. En dat kunt u ook. Spreek uw product aan!
Een kaart of brief met de kopregel “Gefeliciteerd LCD-scherm!” maakt nieuwsgierig. Iedereen zal de mailing lezen. Heeft u een audio- of computerzaak, dan kunt u best een jaar na aankoop een mailing met deze kopregel naar klanten sturen. Feliciteer het LCD-scherm met zijn verjaardag en vraag of hij het nog naar zijn zin heeft. Vervolgens kunt u het zo creatief maken als u wilt. “Je wordt nu al wat ouder (tijd voor een - gratis - controle op onderdelen?)” Of: “Denk je al aan gezinsuitbreiding?” als er net een fantastisch nieuw surround systeem of een ander aanvullend product op de markt is gekomen.
Uiteraard hoeft u niet te wachten tot u het product met een verjaardag kunt feliciteren. Het kan ook na een week (“Is alles naar wens op je nieuwe plek? Je eigenaar kan ons altijd bellen!”). Of op ieder ander gewenst moment. Pas wel op dat u niet te ver doorschiet, waardoor uw mailing flauw kan overkomen. Test uw mailing daarom eerst bij enkele klanten en bel ze na om de reactie te peilen. Is men positief, dan kunt u uw mailing op al uw klanten loslaten.