Wat zijn goede reclamedoelen?
Er bestaan drie soorten reclamedoelen:
1. cognitieve reclamedoelen;
2. Affectieve reclamedoelen; en
3. Conatieve reclamedoelen (bron: wikimarketing).
1. Wat zijn cognitieve reclamedoelen?
- Vergroten van de merkbekendheid.
Percentage klanten dat het merk kent.
- Vergroten van de kennis over de product- en merkeigenschappen.
- Streven naar top of mind positie.
Als eerste merk/product in de gedachten van de klant opkomen als deze een bepaalde behoefte constateert.
2. Wat zijn affectieve reclamedoelen?
- Veranderen en vergroten van de merkwaardering voor het merk.
- Vergroten van productacceptatie.
- Stimuleren van product/merkvoorkeur.
- Zorgen voor meer merkentrouw.
3. Wat zijn conatieve reclamedoelen?
- Opwekken van probeeraankopen.
- Opwekken van herhalingsaankopen.
- Verstevigen van de merkentrouw.
- Opwekken van de koopintentie.
- Vergroten van de gebruiksintensiteit.
In het online magazine KlantVisie krijgt u tips hoe ook u betaalbare reclame kunt maken; hoe u goedkoop reclame kunt maken. En waarop u moet letten als u reclame gaat maken.
Browse door de artikelen van KlantVisie magazine, scan de rubrieken of gebruik de zoekfunctie.