Adverteren in dagblad - vroeger deden ze het zo gek nog niet

Media

Ja vooruit... het ziet er niet echt flashy uit. En er is geen website-adres te vinden. Maar voor de rest zit er eigenlijk wel alles in, wat erin moet zitten.


 

Dagbladadvertentie 02.jpg

Prima advertentie, toch?

  1.  Waarom nu? Er is een heel goede, actuele reden om dit nú te doen. De tweede Duitse zender is in de lucht.
  2.  Schep vertrouwen. Maak je niet ongerust. Het is weliswaar allemaal nieuw, maar bij ons kun je met een gerust hart terecht. Want wij zijn tenslotte erkend. Door Philips én door Blauwpunkt. En dat is niet niks ...
  3. Wat je moet doen? Inlichtingen vragen. Je kunt langskomen of even bellen. Wellicht is het tegenwoordig beter om meteen een aanbod te doen, maar in die tijd lag dat waarschijnlijk anders.
  4. Waarom bij ons? Omdat je bij ons je toestel binnen één dag weer terug hebt. Mits je een afspraak maakt natuurlijk.Een mooie usp.
  5. En als je nog helemaal geen tv hebt? Dan hebben we nog koopjes. Maar je moet er wel snel bij zijn, want het zijn er maar enkele.

 

Ze deden het vroeger zo slecht nog niet... Bekijk ook eens deze eerste tv-reclame.

 

Een prima advertentie dus. En dat zónder de hulp de zes beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini en zónder de zeven reclamedoelen van Giep Fransen

 Robert Cialdini.jpg

De geheimen van het overtuigen

Een uitstekend boek voor iedereen die meer wil weten over de geheimen van het overtuigen. De samenvatting van het boek:

Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?

Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.

Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers.

Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt:

  • wederkerigheid
  • consistentie
  • sociaal bewijs
  • sympathie
  • autoriteit
  • schaarste

 

Managementboek: € 28,95. Echt niet alleen voor marketeers en communicatiedeskundige. Ook makkelijk leesbaar en toepasbaar voor ondernemers in het mkb.