Reclame maken met een promotieteam

Event marketing

Zet een promotieteam in

Promotieteams die op straat producten verkopen. Vooral verkopers van abonnementen (kranten) en lidmaatschappen (ANWB) zijn er succesvol mee. Hetzelfde geldt voor goede doelen. Maar ook u kunt een promotieteam inzetten. Om de hapjes van uw restaurant te laten proeven. Om proefritten te ‘verkopen’ of om afspraken te maken voor keukenadvies. U kunt zich natuurlijk ook beperken tot het uitdelen van folders of monsters.

Er is van alles mogelijk

Een promotieteam is uitstekend geschikt voor lokale promotie. Zo liet de Rabobank in Vijfhuizen eens een promotieteam rondlopen met heliumgevulde ballonnen. Ieder kind mocht gratis een touwtje doorknippen. De ballon steeg op, een kaartje bleef over. Op dat kaartje stond een bedrag dat op een te openen kinderrekening kon worden gestort. En zo kreeg de bank enkele tientallen nieuwe klanten én werd het winkelende publiek weer eens op een positieve wijze met de Rabobank in contact gebracht.

Goed voor imago en naamsbekendheid

Uitstekend voor het imago én voor de lokale naamsbekendheid. Dat kunt u ook! Deel bijvoorbeeld ijsjes uit op een warme zomerdag en doe er een flyer bij met een ‘coole’ aanbieding. Als u zelf, samen met vrienden, familie of eventueel enkele goedkope uitzendkrachten de straat op gaat, heeft u een effectief reclamemiddel dat maar weinig hoeft te kosten.

Let op: er zijn wel regels.

Veel mensen ergeren zich aan straatverkopers en promotieteams. Houd daar rekening mee. Probeer te verkopen, maar zoek de grens van lastigvallen vooral niet op. Dat doet uw bedrijf meer schade dan goed. Verkoop van producten en diensten op straat valt bovendien onder de colportagewet. Meer details hierover vindt u op de website van de Consumentenautoriteit - onder ‘Wet- en regelgeving’.

U heeft daarnaast meestal een (vent)vergunning van de gemeente nodig, dus informeer vooraf even bij de gemeente wat mag en wat niet mag. Op de website van de Dutch Dialogue Marketing Association vindt de fieldmarketing-code. U hoeft zich hier officieel niet aan te houden, maar als u er zich wel aan houdt, krijgt u hoogstwaarschijnlijk minder kritiek en negatieve reacties.