Hier vindt u goede informatie over digitale marketing

Online reclame maken - Content marketing - Algemeen: mkb-reclame - Social media

Internet biedt hulp

Het internet biedt enorm veel informatie. Oók over digitale marketing. Waar vindt u behalve in KlantVisie Magazine, goede en betrouwbare informatie en tips? Wij zetten een paar betrouwbare bronnen op een rijtje...

Op alfabetische volgorde:

 

CMM | Content Marketing Management

CMM.png

Content Marketing Management (CMM)  is naar eigen zeggen het online platform voor content marketeers in Nederland met up-to-date informatie over content marketing, inbound media, content strategie, community management, content curatie en online marketing trends, ontwikkelingen, kennis en inzichten.

U kunt lid worden van een CMM community. Het is een initiatief van Inbound Media, Jongens van de Media en een groep marketingprofessionals.

Het aantal blogs dat verschijnt valt wat tegen; enkele per maand.

Onder Downloads vindt u diverse whitepapers enz. die u desgewenst naar uw e-mailbox worden gestuurd.

 

CustomerTalk

CT.png

Ook CustomerTalk  durft zich zelf op de borst te kloppen en noemt zich de grootste onafhankelijke online community voor klantgericht ondernemen en innovatieve marketing, sales en service. Men publiceert content met onderwerpen als customer relationship management, marketing intelligence, customer experience, e-commerce en web content management.

CustomerTalk pretendeert een journalistieke, redactioneel onafhankelijke aanpak te hanteren; dus geen 'verkochte' artikelen in combinatie met advertenties. Onder Whitepapers vindt u veel onderzoeken e.d. met links naar de originele bronnen. Hier dus geen ‘voor wat hoort wat’, en uw contactgegevens hoeft u dus niet in te vullen.  Mediabedrijf CustomerTalk is een onderdeel van Lumido Business Media BV.  

Dutchcowboys

DC1.pngNiet ontbreken in dit lijstje is Dutchcowboys. Men brengt content over nieuwe technologie & gadgets, vernieuwende software, spraakmakende advertenties, alle ontwikkelingen op gebied van sociale media, interactieve marketing en ook innovaties in de auto industrie. De op deze website opgenomen artikelen worden door auteurs op persoonlijke titel geschreven.

Dutchcowboys is in 2004 opgericht en maakt onderdeel uit van The Blogidea Factory B.V.

De content is verdeeld in een lange lijst van ‘channels’.

 

Frankwatching

Frankwatching,  dat 7 februari 2019 15 jaar bestond, is misschien wel hét meest bezochte en gelezen online marketing platform in Nederland. Men noemt zich zelf een community met meer dan 450.000 volgers. Vooral de blogs spreken aan en verrijken uw kennis op het gebied van digitale marketing. Met een dertig tal rubrieken, topics, probeert men het hele spectrum van de digitale marketing af te dekken. Veel tips en kennis dus over bijvoorbeeld Advertising, Analytics, Contentmarketing, Sales, Schrijven, SEO, Social media, enz.

Frankwatching.png

Verder vindt u er een uitgebreid online en offline trainingsoverzicht in de Academy en in de Agenda. Uiteraard meestal tegen betaling … In de Kennisbank   zijn veel whitepapers, e-books en tools te vinden over allerlei thema’s. Allemaal gratis en geschreven door experts in hun vakgebied. U moet wel in ruil voor deze content uw contactgegevens achterlaten …

 

Marketingfacts

specials.pngMarketingfacts  bestaat al sinds 2002 en is een groot kennisplatform over interactieve marketing. Groot in de zin van bezoekersaantallen (185.000/maand), thema’s, content en aantal bloggers. Maar liefst 300 bloggers delen hun kennis via dit platform.

De content is opgenomen in channels, specials en topics.channels.png

Handig is het Stats dashboard  met daar steeds actuele up-to-date cijfers & statistieken over online marketing & media.

 

topics.png

Voor de content die is opgenomen in de kennisbank moet u zich eerst (gratis) registreren.

Sinds 2018 heeft de NIMA Academy  zich aan Marketingfacts verbonden.

 

 

Top! Communicatie voor het vinden en binden van klanten