Hulp bij Google Ads - Adwords

Online reclame maken

Uitbesteden Google Ads, waar let u op?

U wilt beter scoren in Google. Eén van de manieren om dit bereiken is door te adverteren met het Google Ads advertentieprogramma (voorheen Google Adwords). En dat moet ú gaan uitbesteden aan een bureau. Waar moet u zeker op letten?


Beter gevonden worden in Google

SEO. Uw bedrijf wil graag gevonden worden in Google als iemand (bijv. een potentiële klant) een bepaald zoekwoord in Google intypt. U kunt de hoogte van de ranking in Google op allerlei manieren beïnvloeden. Dat wordt ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd. Het optimaliseren van uw website voor bepaalde zoekwoorden en linkbuilding (stimuleren dat andere website naar die van u doorlinken) zijn hier voorbeelden van.

Google Ads - Adwords. Een andere manier op bovenaan in Google te scoren is de betaalde manier. U betaalt en Google plaatst uw advertentie bovenaan in de zoekresultaten als er iemand op een bepaald zoekwoord zoekt: Google Ads

Op de website van Google Ads vindt u onder ‘Hoe het werkt’ een prima Nederlandstalige uitleg.

Een Google Ads bureau vinden

Gespecialiseerde bureaus die u bij uw campagne kunnen helpen, vindt u bijv. via Google of via uw ondernemersnetwerk. Let bij de selectie op de onderstaande zaken.

Is het een Google Partner?

Een Google Partner moet de afgelopen 90 dagen met al haar klanten tenminste € 10.000 aan Google Ads hebben uitgegeven. Voor een Google Premium Partner is dat zelfs nog meer. Bovendien heeft een Premium Partner een aantal certificaten behaald. Het zegt dus iets over de ervaring van het bureau met Google Ads. Meer informatie hierover vindt u op de website van Google Support .

Een Google Partner badge zegt alleen indirect iets over de kwaliteit van het betreffende bureau. Ook een niet-Google Partner kan veel kennis van Google Ads hebben. Vraag welke referenties u kunt bellen om naar hun ervaringen te informeren.

Geeft men begrijpelijke uitleg?

U moet goed snappen wat Google Ads precies is en wat het bureau precies voor u gaat doen.

Vraag welke soort advertenties er zijn, hoe het budget moet worden bepaald en hoe het proces er uit gaat zien. Informeer ook hoe de advertentietarieven bepaald worden.

Stelt men u de juiste vragen?

Het bureau moet exact weten wat uw bedrijf doet, hoe uw bedrijf dat doet én wat u met de Google Ads campagne wilt bereiken. Is men (echt) in u en uw bedrijf geïnteresseerd en stelt men diepgaande vragen over de producten en/of diensten die u aanbiedt?

Hoe werkt men voor u?

Het bureau moet en heldere werkwijze hebben. Denk aan een proces dat er ongeveer als volgt uitziet:

  1. Zoekwoordenanalyse
  2. Inrichting van de Google Ads campagne
  3. Instellen van alle resultaatmetingen
  4. Livegang
  5. Meten, rapporteren en bijsturen.

 

Overleg wat u minimale budget moet zijn en bepaal of dit voor u realiseerbaar is.

Als u een bureau gekozen heeft

Vraag zwart op wit van het bureau wat men voor u gaat doen (doet men bijv. een zoekwoordenanalyse of moet u het zoekwoord zelf aanleveren?). Hoe, wanneer en hoe vaak worden de resultaten gemeten en wordt de campagne bijgesteld?

Spreek altijd een proefperiode af, maar denk eraan dat het vaak 15 tot 20 dagen duurt voordat er resultaten zichtbaar worden.

 


 

 

Afbeelding van damach via Pixabay