Vakbladen update december 2017

Vakbladen (zoals Fysiopraxis, Vlees¬magazine, Vastgoed Magazine, Textilia, Security Management en Ondernemen!) richten zich op één duidelijk afgebakende doelgroep, namelijk de mensen binnen één bepaald vakgebied.

Deze update van december 2017 hoort bij het artikel "Uw reclame in een vakblad"

Soorten vakbladen

Er zijn vakbladen voor zeer diverse groepen zoals architecten, boeren, ingenieurs, kappers, neurologen, psychologen, slagers, enz. Vakbladen verschijnen meerdere keren per jaar. Veel lezers vinden vakbladen en -boeken nog steeds de meest geschikte media om professionele informatie te vergaren (deze categorie scoort 70% ten opzichte van 58% via internet).

Vakbladen en ook de advertenties die hierin verschijnen worden over het algemeen zeer aandachtig gelezen en hoog ingeschat als ‘actuele’ bron van informatie. Dit betekent dat advertenties in deze bladen ook meer vakgericht kunnen zijn, meer gedetailleerde informatie kunnen bevatten en dus nog informatiever kunnen zijn.

Oplagen

Tabel.jpg

(Bron: NOM 2016 Q3 t/m 2017 Q2)

Voor oplagecijfers kunt u op het dashboard van NOM terecht (https://dundasbi.reports.nl/NOM - klik op ‘gratis toegang’ – ‘vaktijdschriften’).

Wanneer inzetten?

Het is zinvol om in vakbladen en jaarboeken te adverteren als men wil segmenteren naar bepaalde businessgroepen. Ook hier geldt dat advertenties goed te combineren zijn met redactionele artikelen.
Bij de jaarboeken kan men naast een advertentie vaak ook kiezen voor een bedrijfspresentatie waarin het profiel van de organisatie kan worden weergegeven.

Deze update van december 2017 hoort bij het artikel "Uw reclame in een vakblad".