Zeg het met stickers

Printreclame

Algemeen

Men is inmiddels zo vertrouwd met stickers dat ze niet meer meteen gezien worden als een mooi reclamemedium. Maar wie er creatief mee omgaat, kan voor sterke boodschappen zorgen die zeker ook in het geheugen blijven plakken.

De mogelijkheden

  • Stickers kunnen bijvoorbeeld op de vloer voor een winkelschap geplakt worden om aandacht te vragen voor een bepaald product.
  • Maar stickers kunnen ook verspreid worden op beurzen en evenementen om bezoekers naar een bepaalde stand te lokken.
  • Tevens kan een sticker gebruikt worden als vorm van aftersales na de dienstverlening door op de stickers de bedrijfsnaam en contactgegevens met het klantenservice nummer te vermelden. Denk bijvoorbeeld aan een storings¬dienst sticker die veel mensen in hun meterkast hebben hangen, maar zo’n aftersales sticker kan ook handig zijn in de financiële dienstverlening, aannemerij, elektriciens, loodgieters enz.
  • Stickers zijn ook handig als promotiemiddel bij een wedstrijd.
  • Vraag mensen om de sticker zichtbaar op te plakken op hun huis, auto of fiets en beloon de meest originele plakkers met een mooie prijs.

Kortom: de mogelijkheden zijn legio, net als de boodschap die ermee gecommuniceerd kan worden. De toepassingen zijn enigszins vergelijkbaar met die van post-its en voor allerlei guerilliamarketing- ideeën.

Leveranciers

Stickers of ander drukwerk laten drukken, gebeurt steeds meer online. Via Google vindt u talloze drukkers. Uiteraard kunt u ook voor een lokale of regionale drukker of print-/copyshop kiezen.

Het milieu-aspect. Desgewenst bestelt u milieuvriendelijke stickers. Er zijn recyclebare stickers  in de handel. Stickers die o.a. liminaat en pvc bevatten die worden gemaakt van recyclebare materialen.

beter voor het milieu
pvc-vrij vinyl en laminaat

Bereik

Het bereik van stickers is, net als bij flyers, volledig afhankelijk van het verspreidingsgebied, de verspreidingslocaties en de verspreidingstactiek.

Wanneer inzetten?

Stickers kunnen het beste worden ingezet op originele plaatsen waar de ontvanger het niet verwacht. Op deze manier kunnen ze de aandacht trekken en mensen verrassen. Houd er wel rekening mee dat er toestemming nodig is van de eigenaar van de locatie of het voorwerp waarop men wil stickeren. Realiseer u dat in deze 'groene' tijd er ook tegenstanders van drukwerk zijn.