Men is inmiddels zo vertrouwd met stickers dat ze niet meer meteen gezien worden als een mooi reclamemedium. Maar wie er creatief mee omgaat, kan voor sterke boodschappen zorgen die zeker ook in het geheugen blijven plakken.
Kortom: de mogelijkheden zijn legio, net als de boodschap die ermee gecommuniceerd kan worden. De toepassingen zijn enigszins vergelijkbaar met die van post-its en voor allerlei guerilliamarketing- ideeën.
Stickers of ander drukwerk laten drukken, gebeurt steeds meer online. Via Google vindt u talloze drukkers. Uiteraard kunt u ook voor een lokale of regionale drukker of print-/copyshop kiezen.
Het milieu-aspect. Desgewenst bestelt u milieuvriendelijke stickers. Er zijn recyclebare stickers in de handel. Stickers die o.a. liminaat en pvc bevatten die worden gemaakt van recyclebare materialen.
beter voor het milieu
pvc-vrij vinyl en laminaat
Het bereik van stickers is, net als bij flyers, volledig afhankelijk van het verspreidingsgebied, de verspreidingslocaties en de verspreidingstactiek.
Stickers kunnen het beste worden ingezet op originele plaatsen waar de ontvanger het niet verwacht. Op deze manier kunnen ze de aandacht trekken en mensen verrassen. Houd er wel rekening mee dat er toestemming nodig is van de eigenaar van de locatie of het voorwerp waarop men wil stickeren. Realiseer u dat in deze 'groene' tijd er ook tegenstanders van drukwerk zijn.