Content marketing is een manier om met uw eigen kennis en ervaring, klanten te behouden én nieuwe klanten te werven. Dat doet u door (potentiële) klanten een blik in uw keuken te gunnen.
Dat kan op de traditionele manier, zoals met toespraken, open dagen en met artikelen in een krant of vakblad, maar het kan ook online.
Via internet heeft u namelijk al snel een veel groter bereik. De kennis die u deelt, wordt gelezen en als uw info interessant blijkt, wordt deze via sociale media gedeeld.
Een veelzeggende definitie is die van Howards Home:
Er bestaan verschillende typen content:
Een (potentiële) klant of een gebruiker van uw product of dienst is altijd geïnteresseerd in uw kennis en tips. Door uw doelgroep een kijkje in de keuken te geven, is men eerder bereid zaken met u te doen en ¬blijven bestaande klanten langer klant. Als u content gemaakt heeft, moet u die nog delen met uw doelgroep. Dat kan op verschillende manieren.
Papieren content kunt u verspreiden via de post, via beurzen en andere bijeenkomsten en via persoonlijk overhandigen.
Digitale content kunt u sneller, makkelijker en breder verspreiden. Een aantal mogelijkheden zijn:
© Indicator