Artikelen

De AVG, de nieuwe privacywet per 25 mei 2018, heeft ook effect op je offertes. Hoe lang mag je die offertes bewaren en wat speelt er nog meer?

Excuustaal in een offerte: soms doe je het uit gewoonte, soms uit angst voor een ‘nee’ en soms uit een soort bescheidenheid. Het scoort echter niet! Waar moet je op letten?

Reclame maken betekent niet altijd dat u direct probeert iets te verkopen. U kunt ook reclame maken om klanten te binden. Dat doet u door uw klanten een aardigheidje te bieden. Stuur bijvoorbeeld een kaart op speciale dagen. Iedereen vindt het leuk ansichtkaarten te ontvangen, zeker als deze persoonlijk zijn.

Wil je opvallen bij je klant? Val dan op met een mailing. Stuur bijvoorbeeld een ansichtkaart en bedank de klant.

Wilt u eens op een bijzondere wijze onder de aandacht komen bij uw klant? Stuur dan eens een kaartje naar het product dat hij heeft gekocht.

Mensen lijken vaak op hun buren. Probeer dus ook zaken te doen met de buren van uw klant!

Met billboards bedoelen we de (grote) affiches die op reclameborden aan huisgevels, op panelen langs snelwegen en op andere, speciaal daarvoor ontworpen panelen worden aangebracht. Is zo'n billboard een goed reclamemedium voor u?

Je doet regelmatig zaken met dezelfde klant. Maar wat een rompslomp aan papierwerk elke keer: offertes uitbrengen, overeenkomsten opstellen, enz. Kan dat niet een stuk makkelijker?

Onlangs verscheen er een interessant artikel op de website van Top! Communicatie. Over de regels van het bloggen. Wat mag wel en niet?

Hoe sluit je een offerte af? "Hopende een goed aanbod te hebben gedaan…”. Daar hoop je toch niet op? Hoe sluit je wel een offerte af?