Artikelen

Klanten die klagen, dat is niet altijd even makkelijk. Zeker niet in deze tijd dat klanten veel mondiger zijn geworden. Toch is een goede klachtenafhandeling van groot belang. Wat moeten u en uw bediening weten?

Met een goed klachtenformulier stuur je het gesprek met de klager. Gebruik dit model klachtenformulier en pas het aan voor uw eigen onderneming.

Mensen doen zaken met mensen. Daarom is het slim om voor op je website een bedrijfsomschrijving (over ons) te maken die je toekomstige klanten, mensen dus, aanspreekt. Dat is nog niet zo makkelijk. Met onderstaande checklist krijg je voor jezelf meer duidelijkheid.

U of een van uw medewerkers heeft zich vergist met het prijzen van een product in uw winkel. Bij de kassa ontstaat er de nodige tumult. Wat staat hierover eigenlijk in de wet én hoe gaat u er in de praktijk het beste mee om?

Het zijn lastige tijden, maar u wilt wel het aantal opdrachten zo hoog als mogelijk houden. En daarom wilt u wel in gesprek met uw (potentiële) klant blijven. Hoe doet u dat op afstand? 

Bent u sterk afhankelijk van het internet en is uw website of webshop heel belangrijk voor u? Dan moet uw website wel altijd online zijn. Hoe weet u dat?

Volgens onderzoek door Koninklijke Horeca Nederland wordt 60% van de horecaondernemers wel eens gechanteerd met slechte recensies. De kwaadwillende wil meer korting … Hoe gaat u het beste met slechte recensies om?

Mensen doen zaken met mensen, daarom is het slim om op uw website foto’s van mensen te gebruiken. Wat werkt het beste? En … mag dat allemaal zomaar of moet u zich aan bepaalde regels houden?

Wat zijn voor klanten de verschillen tussen een licht en donker restaurant? Ook dit is onderzocht...

De kleur in uw zaak (wanden, meubilair, tafellinnen, e.d.) hebben een effect op uw gasten. Heeft u plannen voor een grotere of kleinere aanpassing in uw zaak? Dit moet u over kleuren weten.