Artikelen

Een hoofdregel: Trek de aandacht van uw klant door kort met hem te spreken over een onderwerp dat hem interesseert. Wat speelt?

Een horecaondernemer veranderde op slimme wijze zijn menukaart en zag zijn omzet stijgen. Hoe deed hij dat en wat kunt u ermee? 

Diverse onderzoeken tonen aan dat er allerlei factoren zijn die de prijsperceptie bij uw klant bepalen. Uit die onderzoeken blijkt ook hoe u die perceptie positief kunt beïnvloeden en zo de omzet kunt laten toenemen.

In december 2016 werden een aantal speelgoedketens door de ACM op de vingers getikt, omdat de voorgespiegelde kortingen geen echte kortingen bleken. Waar moeten uw prijzen en kortingen eigenlijk aan voldoen?

Krijg je ook regelmatig een gratis advertentietegoed van Google Ads aangeboden? Om hoger te scoren in Google. Wat moet je weten als je het eens wilt proberen? Want alleen dan krijgt je zekerheid over de (on)-mogelijkheden.

Als u een klacht niet goed afhandelt, stijgt het zogenaamde ‘churn-risico’ met factor 6 (‘churn’ is het aantal klanten dat u in een bepaalde periode verlaat). Handelt u een klacht daarentegen positief af, dan daalt het churn-risico met factor 3. Hanteer deze checklist om uw klachtenbeleid te evalueren.

Universitair onderzoek toont aan welke achtergrondmuziek de hoogte van de fooi doet groeien. Welke is dat, welke groeipromoters zijn er nog meer en … wat zegt de fiscus over die fooienpot?

Serta produceert al sinds 1931 matrassen en boxsprings. Tot hun klanten rekenen zij o.a. Hilton, Sheraton, Mariott, enz. En trots vermelden ze dat ook op hun bestelbussen; want dat wekt vertrouwen. Maar mag dat zomaar?

U bent niet meer tevreden over de huidige website. Die is te oubollig en niet modern genoeg. Dus moet er een nieuwe website komen. En dat werk moet u uitbesteden. Hoe pakt u dat aan?

Er bestaan verkooptechnieken die zich in de praktijk al dik bewezen hebben en/of die door wetenschappers zijn aangetoond. We bespreken hier de cross- en upsellingtechniek. Hoe doet u dat en hoe krijgt u uw medewerkers zo ver?