Artikelen

Als u zaken doet, is het van belang dat u een vertrouwensrelatie opbouwt tussen uzelf, uw bedrijf en de klant. Het scheppen van een basis van vertrouwen is daarom een van de belangrijkste aspecten van succesvol commercieel zaken doen.

Veel verstandelijke reacties zijn te herleiden tot gevoelsreacties. Als u daarop in kunt spelen, leidt dat tot een beter verkoopresultaat.

Als goed verkoper bent u vanzelfsprekend op de hoogte van de koopmotieven van uw klanten. Let echter goed op, want die koopmotieven kunnen regelmatig veranderen.

Een bedrijfsnaam kiezen lijkt snel gedaan, maar let op: het kan zowel juridische als commerciële gevolgen hebben. Hoe kiest u een ‘veilige’ én commercieel slimme bedrijfsnaam? En wat dan te doen met de domeinnaam voor uw website?

Stel, je bedenkt een nieuwe bedrijfsactiviteit en wil die aan de man gaan brengen. Je bedenkt er een naam voor en gaat aan de slag. Heb je dan ook een nieuwe handelsnaam (nodig)?

Pricing power: een prima boek om meer winst uit je offertes te halen.

De klant twijfelt nog óf durft geen 'nee' te zeggen. Hij hanteert een uitvlucht zoals "Ik laat nog wel wat van me horen". Hoe pak je dat aan?

Een voorbeeld van een klassieke dagbladadvertentie. Eigenlijk zit er alles in wat erin moet zitten.

Er wordt meer en meer online besteld en de regels voor het kopen op afstand zijn in de loop der tijd dan ook aangepast. Hoe zit het alweer? Waar moet u zich als verkoper aan houden als u aan consumenten online verkoopt?

Wat zijn de vijf best gelezen artikelen met offertetips van 2020? Lees het hier en check of je misschien goede offertetips en -adviezen gemist hebt.