Artikelen

Als je precies wie waar je ondergrens ligt, zit je tijdens een onderhandeling sterker aan tafel. Je bent beter in staat om de gezamenlijke onderhandelingsruimte af te tasten en dat leidt eerder tot een acceptabele overeenkomst. Voor zowel de klant als voor jou.

Je moet een offerte maken. Hoeveel informatie verstrek je dan aan de klant en hoe doe je dat? Want te veel informatie leidt tot keuzestress en te weinig informatie leidt tot verkeerde keuzes.

Met deze 10 ideeën verhoog je het rendement van je verkoopactie. Van een tijdelijke omzet naar een stapje meer ...

Albert Heijn deed volgens onderzoek ooit een heel succesvolle verkoopactie. De klant kon zelf kiezen op welke producten men korting wilde. Is dat ook iets voor jou als detaillist, winkelier of fabrikant?

Je wilt een product extra in het zonnetje zetten of snel wat extra omzet scoren en je gaat op zoek naar een goede kapstok om je verkoopactie aan op te hangen. Wij hebben een hele lijst met goede kapstokken voor jou.

Niet al je offertes worden opdrachten. Maar waarom eigenlijk niet? Vraag het eens aan degene die nee tegen je offerte heeft gezegd.

Je klant vraagt een offerte aan en is dus van plan geld uit te geven. Dat doet pijn en daarom is een positief gevoel bij je offerte van groot belang. Vijf tips voor een positief gevoel ...

Wat is eigenlijk de Nederlandse Reclame Code (NRC)? Staan de regels uit die code in de wet en moet élke onderneming zich er ook aan aan houden? 

Menig onderneming heeft het zwaar. Er wordt minder reclame gemaakt en advertentiebudgetten worden omlaag bijgesteld. Wat is wijsheid? Reclame maken tijdens de Coronacrisis of juist niet? Het antwoord is niet heel makkelijk te geven. We helpen u een stukje op weg.

Je klant wil je graag spreken over je uitgebrachte offerte. Dat is tijdens deze Coronacrisis niet een-op-een mogelijk. Hoe hou je een offertegesprek of verkoopgesprek op afstand?