Artikelen

Wat zijn goede reclamedoelen? En welke reclamedoelen moet ik stellen? In KlantVisie Magazine vindt u het antwoord.

Luisteren naar de klant aan de telefoon is nog niet makkelijk. Als deze om een offerte vraagt, is is goed luisteren juist van groot belang. Een aantal tips ...

Bij elke aankoopbeslissing vindt er (onbewust) in het brein van de klant een strijd plaats. Een strijd tussen winst en verlies. Hoe kun je in je offerte de aankoopbeslissing de juiste kant op sturen? Jouw kant …

Een product of een dienst verkopen verschilt nogal. Dus in je offerte moet je daar ook gedegen rekening mee houden. Wat is belangrijk als je diensten via een offerte aanbiedt?

Offerte maken. Een klant heeft jou én enkele concurrenten een offerte gevraagd. Hoe maak je een offerte die visueel opvalt tussen al die andere? Eentje die als bijzonder overkomt en door de klant in ieder geval even apart wordt gelegd …

INFOGRAPHIC Je moet een offerte uitbrengen. Hoe vindt in vele gevallen het beslissingsproces plaats?

Je zit bij een potentiële klant aan tafel. Zijn probleem is duidelijk en hij is geïnteresseerd in je oplossing. Hij wilt het alleen nog ‘even’ over de prijs hebben. Wat is een heel belangrijke onderhandeltip?

Een klant is heel geïnteresseerd in uw product of dienst en vraagt u een offerte uit te brengen. Na een tijdje wordt deze geaccepteerd, met uitzondering van één onderdeel. Een offerte accepteren onder voorwaarden: zit u er aan vast? Wat is goed om te weten?

Een offerte-template is op internet snel gevonden. Moet je zo'n offerte-template nou gebruiken of is het beter van niet?

Je hebt het beste met je potentiële klant voor en maakt een offerte-brief en offerte-tekst waar je echt achterstaat. Toch blijken deze offertes vaak niet klantgericht. Hoe komt dat eigenlijk en wat kun je daaraan doen?